onsdag 31. august 2011

Bokeske til jubilanten!

Heisann!!!
Håper alle har hatt en fabelaktig uke så langt :D
Jeg er nå endelig klar med metalltape prosjektet mitt, 
og det har vært så kos og holde på med.
Jubilanten er min nærmeste kollega og han fylte 60 år nå i ferien.
Har med litt beskrivelser innimellom alle bildene - 14 i alt...ups ;0)
Tekstene her er ripet inn med en spiker.
Ikke bruk for mye kraft, da rives tapen. 
 ♥
Det er så artig med metalltape og effekten kommer med en gang.
Bare se her:
Utgangspunktet ser alt annet enn bra ut..... Her har jeg begynt å sette på tape.
Du får kjøpt aluminiumstape på Biltema
Her er hele flaten dekket med tapebiter.
Jeg har gått over med pregeverktøy for å få frem detaljene på det som ligger under tapen.
Og så rufset opp i overflaten med en liten bit kjøkkenskrubb.
Så har jeg påført et lag med svart akrylmaling. 
Jeg har brukt: pebeo - Studio Acrylics fra Panduro.
Malingen tørkes av med tørkepapir med en gang etter at det er lagt på. 
Og voila - så ser det bare så utrolig kult ut!!
 På siste strøket har jeg brukt Copper kjøpt på Søstrene Grene. 
Den tørker veldig fort så det kan fort bli litt mye som fester seg.
Det er ikke behov for å vente mellom lagene med maling.

Me like♥
Nærbilde av noen av detaljene.
Stanset ut blomster (Retro puncher fra EK) av ferdig behandlet papir.
Klokken er en bit papir som er preget med TH  embossing folder og så klipt ut.
Det rutete mønsteret er sånn tapetstrie remse man bruker før man sparkler skjøter på vegg :)
Alle prikkene på de overlappende rutene skal forestille fester/søm/nagler som holder skjøtene sammen.

Så må jeg vise innsiden:
 Herlig mønsterark fra G45 - Renaissance Faire serien som jeg synes matchet veldig bra.
Teksten er fra Norsk Stempelblad as.
Det ble litt metall her også ;)
Nedi "esken" er en bit fra den andre siden av mønsterarket jeg brukte.
Oppi her skal alle signaturene fra innsamlingen ligge - et knippe med tags.
Puhhh...det var det! Håper jeg ikke kjedet dere alt for mye, hihi.
Jeg har ikke med alle detaljene her, men bare spør om dere lurer på noe :)
Tutorial på bokeske finner du her.
 ♥
Denne bokesken passer til disse utfordringene:

Ønsker dere alle en sprudlende og kreativ uke!!
Klemmer Wenche :0)

41 kommentarer:

Hillary sa...

This is stunning!!! Never seen anything like this before and that makes it soooo special!!
I really, really enjoy your blog and all the beautiful things you make!

Greetz,
Hillary
the Netherlands

Heidi sa...

Wow! Dette var bare så stilig!
Rålekkert Wenche:)
Dette må jeg prøve også.
Ha en fin dag, klem:)

Pauline sa...

Knalltøft!!!
Virkelig kjempestilig, legger du tapen på i små biter og "prikker" i overlappingene, for å få den effekten??

Denne teknikken må prøves, men tror kanskje jeg begynner m en tag.. ;-)

Berit sa...

WOW!! Noe så stilig!! Denne var bare rålekker! Tusen takk for at du deler, dette må jeg prøve meg på:)

Klem Berit

Therese sa...

Fy flate, så dritkult! Du er helt rå ass! Men hvor får man kjøpt slik tape da? Dette må jo bare prøves. Klem :)

Eva Helen sa...

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW Dette må være det råååååeeste og kuleste jeg har noen gang sett!!!Så STILIG!

Takk for inspriasjonen og at du har vist hvordan du har laget den!

Klem Fra Eva Helen

Majas Verden sa...

Vanvittig stilig!!!
Litt av en jobb da. Men resultatet var jo bare knall fint. Imponert nå :-)
Klem Maja

Cathrines-creative sa...

Urtolig stilig:-)

Lisbeths kort og scrap sa...

JAAAA! UTROLIG STILIG!
Dette MÅ jeg bare prøve (tror samboer'n har noe metalltape liggende - tror jeg "låner" den ;)
Klem fra Lisbeth

Anonym sa...

Wooow, såååå stilig!!
Dette må definitivt prøves engang, helt fantastisk :)
Takk for at du deler :)
Klem Lill

Unknown sa...

j'adore ! j'adore !j'adore !
Faut absolument que je m'essaie à cette technique
merci mille fois pour toutes ces explications
biz
LN84

bestevenn sa...

Skikkelig stilig, og så lekkert. Dette må jeg nok prøve nå. Så fint det du har laget!!!

Jonna sa...

Så fantastisk lekkert! Mange kule og inspirerende detaljer. Takk for at du tok deg tid til beskrivelse og bilder.

Catherine SIWCZAK sa...

fabulous idea ! this is a great project !

Unn Kristin sa...

Åhhh, så flott et kunstverk:)

Tracy sa...

Amazing, Thanks for joining Die Cut Dreams challenge with this great entry, good luck.
Happy crafting
Tracy & Helene x

Sissel sa...

Utrolig lekkert!!!
Klem Sissel

Anna sa...

Verkligen otroligt fint!!
Kram Kram

mettepip sa...

Gosj, nå skvatt jeg her gitt! Har planer om å lage akkurat et sånt bokomslag til en AJ jeg skal prøve meg på, men må bare ha ferdig en ABC først;) Denne ble rå-stilig Wenche. Kjempeflotte detaljer og masse arbeide bak som alltid!
Jeg har brukt China-blekk til sverting tidligere jeg, men kjekt å kunne bruke akrylmaling da!
Ønsker deg en fortsatt flott uke!
klem fra
Mette

unni's scrappeboble sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, denne var bare..........stiiiiiiiiiilig da, ble sittende og gape, heilt fantastisk og såååååååååå flott at du deler med oss :)))))) Takker

Veronique sa...

WOW!!!!!! Jeg har ikke ord.....

Pia sa...

Wow, vilket projekt! Supersnyggt!

Patricia Garcia sa...

Oh my so many beautiful pictures. Love your project!!

Hugs,
Patricia

Mandy sa...

Wow stunning project,I love it...Thanks for joining in with us at Cards for Men,hope to see you again...
Mandy x

Marianne/skorpionen sa...

wow wow og wow!!!!! Denne ble rett og slett råtøff!!! Noe av det tøffeste jeg har sett.
Jeg vet at jeg MÅ på Biltema og skaffe meg slik tape i alle fall for det var rett og slett utrolig stilig!
Takk for at du deler!
klem

June sa...

Gubbanoa! Denne var bare råstilig! Utrolig kul og røff! Mønsterpapiret du har brukt passer utrolig godt til!
Tror rett og slett at jeg skal prøve meg på denne teknikken:-)

Lurte på hva du har gjort med blomstene?

Veldig kjekt at du har lagt ut masse bilder og beskrivelse:-)

Klem, June

Anonym sa...

Dritlekkert, Wenche!!! :))))
Ikke mer å si om den saken.

Klem fra Jannicke http://jannirme.blogspot.com

Henrikke sa...

Hei Wenche! Jeg er helt lamslått. NYDLIG! Men hvilken metallteip er det du bruker???

Har veldig lyst å lage en slik til kjæresten min i bursdagasvae!!! ;-)

Klem

Elli p.´s Stempelvitrine sa...

It´s so wonderful and interesting.
I have never seen anything like this!
Gratulation for this work!
Nice day, Sabine

Christine sa...

Stunning creation lovely work

thanks for sharing at DCD chall this time.

smiles Christine x

Lisbeth K sa...

Rååååått!!!
Kjempeflott utført :)

Astrid sa...

Du er helt rå Wenche!!!
Fy flate så stiiilig!!!!!!!!!!!!!
Dette må være noe av det flotteste jeg har sett innen denne hobbyen:-))

Du skriver at du har brukt Copper fra Søstrene Grene. Er det Acrylmaling det også eller er det noe annet?
Hvet du om noen som selger det på nettet?

Ha en fin uke Wenche!

Klem Astrid:-)

Alison sa...

Great project- the texture is amazing! Thanks for joining our 'G is for..' challenge at Cards for Men and good luck.
Hugs, Alison x

Anonym sa...

Det her så virkelig kult ut. Gleder meg til å ta fatt på mitt prosjekt, for det her skal prøves.

Camilla sa...

Så kult å se hvordan det kunne bli sånn:)Morsomt:)

Scrappegal sa...

OMG! Så ULTRAKUL!!!! :)

Neil sa...

Lovely, stunning and amazing project. Thanks for sharing in The Stamp Man annual awards. I hope you have a lovely week and that 2012 brings you much more inspiration too.

Siobhan Fyffe sa...

What a fabulous project, I love it!! Thank you for sharing it with us for the Stamp Man Annual Awards
Siobhan

Xristina sa...

Det er det råeste metallkortet jeg har sett! Fantastisk!

silvergran sa...

This is fantastic! I like your work! Thanks for sharing the techniques.

el sa...

genialne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...