mandag 21. februar 2011

Lommebok til jubilanten!

Da var det mandag igjen og en ny uke har begynt. Og for mange av dere så er det vinterferie!
Vi skal være hjemme og jobbe, men reiser en tur til Sjusjøen til helgen ;)
***
For en liten stund tilbake fikk jeg en bestilling til en jubilant, og med lite ekstra tid så ble det en lommebok etter Petra sin tutorial hos StamARTic
En flott tutorial og raskt å lage ;0)
Slik ble min lommebok:
Jeg har brukt brun og rød Bazill og akvarellpapir. De røde panelene er embosset med folderen Mesh fra Cuttlebug for skinnlook og sydd med maskin. Men så syntes jeg at det ble litt lite liv i finishen så jeg dro over panelene med embossing puta. Da ble det litt mørke sjateringer og ikke fullt så flatt.
Fasongen på spennene er stanset med Spellbinder - Labels One og besatt med halvperler fra Kort & Godt.
Initsialene til jubilanten er stanset ut med Tim Holtz - Vintage Market alfabet, svertet med Distress Pad - Walnut Stain og fått på litt Tinsel - Bridal embossing.
Blomstenes funksjon er å skjule endene på reimene og pynte opp litt.
Husker ikke hvor blomstene er fra...
Teksten er fra Norsk Stempelblad og tallene er fra Tim Holtz - Vintage Garden.
Lommeboken er foret med mønsterarket "Sweet" fra den nye vårkolleksjonen Sweetheart fra 3ndypapir
Inni ligger det et "kort" som kan benyttes som skrivefelt og jeg laget plass helt bakerst til et gavekort.
***
Ellers så var jeg en tur på Staples på fredag og rasket med meg noen Promarkere og Letraset papir.
Så nå skal jeg til pers og er i full gang med å øve!! Det trengs;0) 
Jeg må nok ha flere lyse fargetoner for nå blir noe av det litt vel mørkt 
og jeg føler at det blir litt lite skygge osv. 
Kan være at jeg må rådføre meg med noen av dere Promarker-eksperter etterhvert ;)

Ønsker dere ern super uke!!!!
Klemmer, Wenche :0)

18 kommentarer:

Veronique sa...

For en kjempe nydelig lommebokkort :)

Anonym sa...

Nydelig lommebok kort:)
Likte fargene du har brukt og så stilig med de spennene.)
Gratulerer med kjøp av Promarkers, jeg elsker mine <3
Klem Lill

Bodil sa...

Nydelig lommebok du har lagd. Ser jo helt ekte ut :)
klem :)

WencheP sa...

Dette her er jo bare helt fantastisk herlig! Nydelig kreasjon, blir helt målløs......

Pinklady 68 sa...

Wow, så lekker lommebok Wenche!!
Du lager bare de lekreste kort!!
Stilig skinn effekt og flott pyntet!!
Grattis med alle promaker tusjene...mange timer med kos dette:-)
Lykke til!

Ha en fin uke! Klem Laila.

Nina Macaulay sa...

Kjempe stilig lommebok kort Wenche!
Jeg må skaffe meg den dere Mesh embossing folder... very useful me thinks :O)
Og sååå mange promarkers!
Gleder meg til å se resultater :O)

Klem Nina

PS ikke lenge til ski treff nå! :O))

Marianne H sa...

Så flott lommebok!
Ha en fin uke :-D

Sissel sa...

Kjempelekker lommebok, skulle ikke tro den var lagd av papir.
Også så mange tusjer, lykke:))
Klem Sissel

Maya sa...

Åhhhh denne var bare så vakker!
Nydelige farger og så lekker både utenpå og inni!!
Og såååå mange promarkere *wohoo*
Kos deg med tusjene, de er så moro å bruke!
Klem fra Maya

Mette sa...

Så stilig og flott lommebok!!

Promarkere= kos og moro:))

Stoffet jeg har brukt er vanlig ubleket lerret, kan helt sikkert bruke andre typer stoff også!

Klem Mette

Mona sa...

Knallstilig lommebok Wenche!! Den ser jo helt ekte ut... Flott effekt med den embossingen.

Klem Mona :-)

Mia sa...

Denne var rå!!!!

Irene sa...

Denne var råtøff!! Hvor tar du det fra Wenche, du er helt rå med å finne på nye ting!!Jeg elsker å ta en titt på bloggen din! Grattis med tusjene dine, selv bruker jeg Copic, men har noen få Promarkere som jeg bruker sammen med Copic, så det går fin å blande dem. Klem fra Irene

RitaK sa...

Superstilig lommebok ;-) Og lykke til med Promarkerne. Jeg er veldig på begynnerstadiet enda, men har stadig ambisjoner om å øve...

Gro sa...

For en stilig lommebok. Den var rett og slett råtøff.
Og så mange fine farger du har fått deg. Du får bare si ifra om du vil ha selskap når du skal "øve" deg... hi, hi.
Har dere hytte på Sjusjøen. Vi skal ikke dit nå, men vi leier på Nordseter i påsken.
Ha en fin hjemmevinterferie. Vi drar til Valdres i morgen JIPPI
Klem :o)

eba sa...

Hei, og takk for hilsen i bloggen! Så mye flott og annerledes du hadde her! De bøkene og lommebøkene er helt herlige!! Lykke til med Pro-Markers, det er veldig gøy! :) Og lyse farger er et must syns jeg, da. :)
Klem

Anne sa...

Oi, så flott!
ser jo helt ut som ekte skinn jo! Lekkert med rødt. :)

Ha en fin dag.
Klem, Anne.

Therese sa...

Denne er utrolig kul...ser nesten helt ekte ut og...:) Skikkelig stilig med embossingen. Flott innside med lommene. Klem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...