tirsdag 20. april 2010

Jeg har brettet og brettet og brettet og brettet......






Etter å ha sett Gudruns flotte blomsterbukett på Scraporama, tenkte jeg at nå var det på tide å lage denne blomsterballen jeg har tenkt på en laaaang stund. Rettere sagt en Kusudama ball!!!
Jeg håper dere holder ut med alle bildene, men jeg måtte bare :0)

Det startet med 60 biter med 5*5cm papir. Og det gikk med nesten 2 stk 12"*12" ark.
Svertet kantene måtte jeg jo...
Oppskriften sier 7 * 7cm, men jeg ville ha den litt mindre.
Her er noen bilder av nesten alt jeg gjorde underveis
Så startet brettingen - 1 * 60, 2 * 60, 3*60
Da så det slik ut:











Brett nr 4:












Brett nr 5 og liming:
















Så skal det limes sammen - 5 og 5:












Nå begynner det å ligne noe:









Endelig ferdig, med snor og halvperler :

 



















Et par bilder til så er jeg ferdig:

















Den er ikke så veeeldig stor:















Tutorial for denne finner dere her (Del1) og her (Del2)
De har også mye annet fint man kan brette, så det er verdt et besøk.

Tusen takk for titten.
Vårklemmer fra Wenche

21 kommentarer:

mettepip sa...

Å kjære deg da Wenche - for en jobb!!!!
Men jammen ble det fint også! Så nydelig med "støvbærerne". Ja, dette må virkelig ha vært et tålmodighetsarbeide. Synes det var flott at du har lagt ut mange bilder jeg.
Ha en god natt!
klem fra
Mette

Nancy sa...

OH MY GOODNESS Wenche:O) Fy filler for en jobb!! Men lekkert ble det, og dette er noe jeg definitivt bare må prøve ut;) Tusen takk for inspirasjon, flinka!
Ha en fortsatt fin uke.
Klemmer fra Nancy;O)

Unknown sa...

Åååååååååååååå sååå lekkert!! Nydelige blomster og så kreativt!!! Rett og slett lekkert!
♥♥♥♥

Klemmer!

Gro sa...

Wow. Sitter her og bare måper. Rett og slett rååålekkert. Men for en jobb det må ha vært å brette alt det der??? Imponerende :o)

Tone sa...

FOR ett kunststykke Wenche - noe av det flotteste jeg har sett - IMPONERENDE!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg med min tålmodighet kan nok ikke gå på ett sånt prosjekt;)...hihihihi....helt fantastisk - jeg er nesten målløs (og det er ikke ofte) ;)

Klem fra Tone:)

Pinklady 68 sa...

Wow, litt av en jobb Wenche! Ble bare rå lekkert det ferdige resultatet!!! Så nydelige blomster kreasjoner:-)

Klem Laila.

Min hobbyverden sa...

Den så jeg og, synes den var sååå flott. Og guri meg for en jobb... Men så fint det blir!!!
Må nok prøve meg på den der jeg og assa, men det blir mye bretting skjønner jeg...

Maya sa...

Det skal jeg hilse og si, att det var masse bretting!!
Men så ble den fantastisk vakker også!!
Lekkert, lekkert :)
Klemmer fra Maya

Karin sa...

Helt fantastisk flott Wenche (",) For en jobb du har gjort, men det var det verdt. Blomsterballen din ble helt nyyyydelig.
Ønsker deg en flott uke, hilsen Karin

Mette sa...

Det var fantastisk flott :))

Yvonne sa...

Guuuuud bedre! Dette var utrolig stilig!!! Skjønner at det var mye jobb, men absolutt verdt det når man ser sluttresultatet. Lekkert!
Klem

Randi Th. sa...

Dette var bare kjempeflott Wenche! Tenker det er noen timer nedlagt i dette! Men, som sagt: Nydelig resultat!

Ha en fin dag!

-klem-

gudrun sa...

WOW!!! Denne er jo bare helt fantastisk. Og hver enkelt blomst er jo SÅ nydelig!!!
:)

Linda W sa...

Er det mulig? For en jobb du har gjort. Så flott at du deler, men denne blir for komplisert. Holder meg til litt enklere hihi.
klem:)

Jorunn sa...

Å hildrane du!!!

Så nydelig, men for en jobb og for et tålmodighetsarbeid. Jeg ser jo at det er verdt det når resultatet blir så lekkert. Den siden må jeg inn å kikke på, elsker å brette papir.

Klem Jorunn

Therese sa...

Oisann, skal si du har bretta ja. Utrolig flott resultat, helt nydelig ble det. Du fortjener en "brette" medalje...he,he,he!! :) Klem

Madeleine sa...

OOOOOO! denne var jo døslekker!! men fy for en jobb! men den ble kjempefin!

Anne Lise sa...

Jøss seier berre eg. Den var nydelig. Vil tru det var masse jobb der ja. Klem Anne Lise

Anonym sa...

Wow! Den buketten var helt spesiell! Nydelig, utrolig søt!
Ønsker deg og dine en herlig helg!
Klemmer Ida:o)

Meg sa...

Så utrolig nydelig blomster-ball da!! ♥ ♥ ♥
Takk for koselig kommentar i bloggen min, jeg velger å følge din også =)

Kari sa...

Å herre min for en jobb!!! Men du verden så verdt det, noe så stilig a gitt! Ikke at jeg skal ta på meg å herme med det første men denne var utrolig kult!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...