torsdag 25. februar 2010

En flettet kurv til A Spoon Full of Sugar # 92

Da har jeg sittet med litt forskjellig småplukk de siste dagene, og mens jeg drev på med litt blogsurfing fikk jeg øye på en supersøt flettet kurv som Yvonne har laget. Link til tutorialen var det også :0). Den finner du her
Og så lett engasjert som jeg blir på slike tutorials så var jeg i gang. Jeg har laget kurven litt mindre (den måler 5,5cm*5,5cm*4cm) og brukte aquarelle papir som ble litt i det tykkeste laget. Jaja, man må jo prøve seg frem litt. :0) Det ble litt vanskelig å finne et passende stempel, men lånte et stempel fra Nina som hun glemte igjen hos meg på tirsdag.
Her er i alle fall resultatet som jeg deltar med i ukens utfordring hos A Spoon Full of Sugar, hvor man skulle bruke Distress Ink.
Voila:
 
  
 




















Jeg benyttet MS Doily Lace punchen på mønsterpapir fra Daisy Bucket design.
Lilla "heklet" bånd fra Kremmerhuset, satengbånd fra Søstrene Grene som er tredd på et hjemmelaget heklet bånd med picot kant.
Papirblomster fra Storyteller
Stempeltrykk med lilla VersaCraft og motiv fra Panduro.
Halvperler fra Opaline
Alt av papir er distresset med Distress Ink - Dusty Concord.
Kurven er fylt med sjokolade egg fra Nille, mmmm.... :0)

Dette var så morro at det blir flere kurver på meg, men da noe større så det blir litt enklere å pynte.

Klem Wenche :0)

15 kommentarer:

mettepip sa...

Noe så utrolig lekker flettekurv Wenche! Veldig flott med den hjemmeheklede blonden med silkebånd på håndtaket! Lekkert med lilla også.
Ha en flott fredag!
klem fra Mette

Yvonne sa...

Se der ja, var det ikke moro? Denne ble helskjønn! Nydelig med hvitt og lilla, og så matchende sjokolade da! Og den hanken var helt herlig! Blir nok ikke siste kurv for deg heller tipper jeg.
Ha en strålende helg!
Klem

Therese sa...

Dette var virkelig en lekker kurv, veldig delikat og håndtaket var nydelig laget. Har aldri prøvd meg på sånne ting jeg, men det ser jo gøy ut da(i hvertfall når resultatet blir så lekkert som ditt.)God helg! Klem

Jorunn sa...

Nydelig kurv! Har prøvd meg på den selv, og det var kjempemoro.
God helg!
Klem

Pinklady 68 sa...

Nydelig og dekorativ kurv!
Lekkert i hvit og lilla og sååå nydelig heklet hank:-)
Ha en riktig god helg!
Klem Laila.

Nina Macaulay sa...

Wow my stamp looks great!!
(Hehe) but more to the point what a super sweet basket you have made!! The handle is perfect, you hekle like a machine woman! fantastic :O)
And if they were not using Mr Linky i'm sure you would have won for such a beautiful entry!
Good luck :O)

speak soon
Hugs Nina x

Unknown sa...

Kurven er bare så skjønn! Nydelig pyntet, både blomster og hank (",) Er det du som hekler?
Hilsen fra Karin

Anne Lise sa...

Utroolig flott kurv. Ser ut som noko eg må prøve meg på no når hobbyrommet er klart. må nok finne fram heklenålene mine og ser eg.
Ha ei fin helg.
Klem Anne Lise

Papirdilla sa...

Fantastisk nydelig kurv du har laget. Lekkert dekorert.

Klem,
Hanne

Mona sa...

Kjempeskjønn kurv du har laget!! Og det hanken falt jeg pladask for :-D Nyyyyydeligt!!
Tusen takk for hyggelige kommentarer i bloggen min. Jeg setter meg som følger hos deg :-)
Ha en flott helg!
Klem Mona.

Hege-Annie Simonsen sa...

Guri, så lekker kurv! Den heklekanten på håndtaket er nydelig!!

Ønsker deg ei riktig god helg!
Klem, Hege

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Hei!
Så nydelig kurv du har laget! Likte utrolig godt blondebåndet du har tredd med lilla bånd på hanken!

Tusen takk for hygglig kommentar i bloggen min! Det varmer!
Klem fra Gøril

Gro sa...

Nydelig kurv du har laget!
Skikkelig flotte farger....
spørs om ikke jeg må prøve meg på en sånn etterhvert og...
Det er litt moro å lage andre ting enn kort innimellom.... :-)

Ha en strålende helg!

Gro

Pauline sa...

Kjempefin kurv og lekkert med hjemmehekla blondebånd på hanken!
Takk for koselig kommentar i bloggen min, god helg!

Mette sa...

Denne kurven var virkelig flott!! Nydelige farger og dekorert!!
KLem Mette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...